Blog

HomeCrearium - de la hobby la businessCrearium, de la hobby la business – un nou început la 30 ani

Crearium, de la hobby la business – un nou început la 30 ani

Pe măsură ce Crearium crește și devine un business din ce în ce mai serios, lumea mă-ntreabă cum am reușit să transform un hobby într-un loc de muncă ce-mi plătește salariu lunar.

Așa că voi ”da din casă” și vă voi spune într-o serie cu mai multe episoade aici, pe blog, povestea Crearium așa cum o văd azi, după 3 ani de provocări, fail-uri, reușite, învățăminte trase după multe nopți nedormite și mulți oameni din jurul meu, care au influențat ceea ce fac și cum gândesc totul în acest proiect.

De la business ”după ureche”, până la mentorat în business cu suculente, povestea Crearium se-nvârte în jurul a trei lucruri esențiale: muncă multă, răbdare și găsirea unui drum propriu, fără compromisuri, care să mă reprezinte în totalitate. 🙂

Începuturile – atunci când îți descoperi la 30 ani adevărata pasiune

Vă zic drept că n-am anticipat vreodată că asta voi face la 33 ani. 🤷‍♀️

Când am ieșit din facultatea de Istoria Artei (de altfel, a treia facultate încercată, după Informatică și Jurnalism, pe care le-am părăsit după câte un an de studiu), eram sigură că vreau să fiu curator de artă în muzee și galerii. Chiar într-un muzeu am descoperit însă că-mi place mai mult să scriu pe Facebook despre artă decât să le-o povestesc oamenilor în sălile de muzeu.

Eu, explicând cu mare patos how to art la Muzeul de Artă din Cluj, acum vreo 10 ani

Așa că am părăsit destul de rapid și visul curatoriatului, ca să mă arunc în brațele unui domeniu din care am fost sigură că voi ieși la pensie 😂 – marketing-ul digital și social media. Am explorat toate pozițiile, de la angajat în agenții, până la freelancing sau propria agenție și am învățat de toate – cum se curăță burlanele, cum funcționează butașii de trandafiri, cum se fabrică cârnații de căprioară, cum se vând chiloții de bumbac, cum convingi oamenii să vină să asculte o trupă de muzică obscură sau cum umpli o piață din oraș la un festival de film. 🥴

Eu, explicând how to social media acum vreo 5 ani

Prin 2017 am simțit deja că am nevoie de un hobby care să mă scoată complet din fața calculatorului, unde petreceam zilnic peste 10 ore și uite-așa am descoperit universul fascinant al terariilor. Mi-am dat seama că după mult prea mulți ani de bătut taste cu degetele, simt o satisfacție enormă să-mi murdăresc mâinile cu pământ și să descopăr o lume complet nouă – plantele suculente. De-aici începe povestea Crearium!

Un viitor brand credibil sau doar încă o pagină de Facebook cu aranjamente?

Primul aranjament pe care l-am făcut pentru Crearium

Dacă ar fi să dau exemplu de un lucru care-a devenit lege pentru mine în anii de marketing, acela e faptul că nu am voie niciodată să dau drumul pe internet la ceva nou care arată improvizat sau neîngrijit. Indiferent că e un proiect personal sau canalul de social media al unui client, orice lansare trebuie gândită, pentru că e mult mai simplu să proiectezi încredere de la început decât să te chinui s-o capeți pe parcurs.

Așa că, după multe discuții și încurajări de la prietenii care deja întrevedeau viitoarea mea obsesie, am decis să împărtășesc lumii noua mea pasiune – joaca în vase de sticlă cu plăntuțe grase și colorate, pe care lumea să le descopere nu de la mine, ci împreună cu mine. Asta în timp ce administram afacerea agenției de marketing digital pe care abia o lansasem în urmă cu un an.

M-am pus pe căutat cele mai interesante plante din care să fac aranjamentele de lansare, am căutat să mă gândesc la un nume care să descrie într-un cuvânt viziunea mea și am început să lucrez la o strategie de comunicare ca și cum aș fi fost propriul meu client de agenție. Nimic prea serios legat de partea de vânzări totuși.

Câteva lucruri mi-au fost clare de la început:

  • vreau să adun în jurul Crearium oameni care să descopere alături de mine cât de surprinzătoare și diverse sunt suculentele
  • vreau ca primele aranjamente să arate spectaculos, dar să fie și rezistente (timp de un an experimentasem deja și după multe fail-uri, știam ce e de evitat în lucrul cu suculentele)
  • vreau ca fotografiile primelelor aranjamente să le arate oamenilor pe internet exact ceea ce văd eu, cu ochii mei, când mă uit la ele
  • vreau un nume și un logo care să le rămână tuturor în minte când îl văd
  • vreau să se vadă pasiunea cu care fac lucrurile aici, iar dacă o fi să-și dorească cineva ceea ce creez, să accept asta cu bucurie, dar dacă nu vând nimic, să merg mai departe cu experimentele, pentru că totuși Crearium e în primul rând un hobby

Zis și făcut. Am creat 7 aranjamente, le-am pozat cu un fotograf profesionist, am ales logo-ul, am decis că proiectul meu se va numi Crearium și am apăsat, emoționată, pe 1 octombrie 2019, butonul de Publish Page pe Facebook, aruncând, fără vreun plan măreț de business sau vreo așteptare, în marea de lucruri de pe internet, viziunea hobby-ului meu nou.

Sold out în 2 zile. Wow, oamenilor chiar le place ce fac eu?! Paniiiiiic!! 😱

Mare panică și uimire m-a cuprins când am văzut că toate aranjamentele mele au plecat în primele 2 zile de la lansarea paginii de Facebook, nu eram deloc pregătită pentru asta. Planul meu de întreținut un hobby din care poate mai vând ceva din când în când s-a cam dat peste cap, iar interesul neașteptat pentru proiectul meu m-a obligat să regândesc toată abordarea de la început.

Relax, breathe in, breathe out, e timpul pentru următorul pas mic în ceea ce va fi Crearium-cel-de-azi. Despre ce am făcut mai departe, în episodul de săptămâna viitoare din Crearium – de la hobby la business. 🙂

Fără comentarii

Lasă un comentariu